ABU DHABİ ‘DE BİR GÜN

Dubai yazımı okuyanlar bilirler. Abu Dhabi’yi ayrıca anlatacağımı yazmıştım.

Abu Dabi emirliğin başkenti. Dubai deki zenginliği ve ihtişamı Abu Dabi de de görüyoruz. Dubai deki gibi gökdelen fazla yer almasa da burada da değişik yapılarda lüks binaları görmek mümkün. Abu Dabi belki bu yüzden biraz daha ferah geliyor bana.

Dubai den sabah yola çıkıyoruz. Yol 1-1.5 saat sürüyor. İlk durağımız Şeyh Zaed Camii. Camiye gitmeden önce kıyafetler konusunda uyarılıyoruz. Erkeklerin şort giymesi yasak. Kadınların da iç belli eden kıyafetler, mini etek, tayt, kısa kollu kıyafetler giymesi yasak. Ayrıca kadınların başlarını kapatması gerek. Yani her camide uyulması gereken kurallar uygulanıyor ama burada biraz daha sıkı olduklarını görüyorum.

Camiye girmeden önce güvenlikten geçiyoruz. Çok uzun bir koridoru yürüme bantlarıyla geçiyor isteyenler. Burası bir tünel. Tünelden sonra çok büyük bir bahçeye çıkıyoruz. Biraz ilerledikten sonra Türk, İran, Hindistan, Arap desenleriyle süslü, sade ama zarif sütunların arasından camiye giriyoruz. Tavanda dünyanın en büyük avizesi asılı. Mihrapta Allah’ın 99 ismi yer alıyor. Yerde ise çok büyük el dokuması bir İran halısıyla karşılaşıyoruz.

Camiyi gezdikten sonra bahçeyi yürümek istemeyenler için sürekli dolaşan tren gibi sıralanmış golf arabalarına biniyoruz. Bahçenin içinde büyük bir kafe var.

Öğle ezanından sonra bu muhteşem camiye veda edip yola koyuluyoruz. Öğle yemeğimizi, bizim için açık büfe hazırlanmış restoranda yiyoruz. Restoran yakınında bizde bir milyoncu diye tabir edilen bir market var. Hediyelik eşyadan hurmaya, kınaya, mutfak eşyalarına kadar aklınıza gelebilecek herşey var. Ufak tefek alışverişten sonra yola çıkma zamanı.

Yol bizi muhteşem bir plajı olan kültür parkına götürüyor. Muhteşem bir denizi var. Yanımda tedbirli gitseydim kısa süreliğine de olsa denize girerdim. Denize giremeyince plajda bol bol fotoğraf çekilmekle yetinmek zorunda kalıyorum.

Parkın kapanma saatinin geldiğini söylüyorlar. Oradan ayrılıp Ferrari Dünyası’na gidiyoruz. Burası hem Ferrari arabalarının sergilendiği bir yer hem de eğlence parkı. Aslına bakarsanız insanlar buraya daha çok parkın içindeki dünyanın en hızlı roller coasterina binmek için geliyor. Parka giriş yaklaşık 250 tl olunca giremiyoruz☹ bir dakika süren trene binmek içinse yarım saat sıra beklemeniz gerek. Parka giremedik ama yan tarafta Ferrari markalı hediyelik eşya, oyuncak araba, tişört satan yere giriyoruz. Bir oyuncak arabanın fiyatını TL cinsinden hesaplıyoruz. Tahmin edin ne kadar…60 milyar😊yine sadece bakmakla yetinip arabalarla fotoğraf çekilip ayrılıyoruz.

Birleşik Arap Emirlikleri’ne gelip hurma almadan olmaz.Hele benim gibi hurma düşündüyseniz hurma pazarına uğrayın derim. Pazarda her çeşit hurmayı bulabilirsiniz. Fiyatlar hurma çeşidine göre değişiyor. Alışveriş yapacaksanız pazarlık muhakkak yapın. Hem ev için hem de hediyelik birkaç paket hurma aldım. Toplamda 120 dirhem tutmasına rağmen 90 dirhem ödedim.

Üç gece dört gün süren Birleşik Arap Emirlikleri maceram bazı şeylerin tadına varamasam da çok güzel geçti. Olur da emirliğe seyahat düşünürseniz iyi bir harçlıkla gelmenizi tavsiye ederim.